Pages

diumenge, 30 de setembre del 2012

Diluvi a la Foixarda (Campionat d'Espanya d'escalada en bloc '12)

Durant aquest estiu havia estat pensant algun dia en assistir o no a aquesta competició que es celebraria el dia 29 de Setembre a les instal·lacions del Climbat la foixarda, així que a mesura que s'acostaven les dates s'havia de prendre una decisió i després de veure que el dit xungo no m'impediria apretar vaig inscriure'm  pocs dies abans sense pensar-m'hi massa, així que a esperar el dissabte i a veure què passa per allà!

Quan vam arribar amb en Pol ja plovia, i de fet es passaria tot el dia així, el pronòstic ja ho deia però aquest cop no estàvem pas preocupats doncs la prova es celebra dins un pavelló ben cobert. Just entrar i després de comprovar que estem inscrits, passem cap a la sala on esperarem l'entrega de dorsals i samarretes,etc i on trobem i retrobem a tothom. Per la meva banda només veia màquines per tot arreu, essent campionat nacional  és el normal però no evitava que em preguntés què dimonis estava fent allà al mig... "-Lluís tio on t'has ficat bou??" De totes maneres ja estava fet així que a pensar en positiu!

Després de veure l'ordre de sortida vaig saber que hauria d'estar una bona estona aïllat, primer sortien dones i em tocava sortir 31 de 37 inscrits que érem a masculina així que relax. A les 10 van començar doncs les classificatòries i a esperar... Estirar, xerrar, avorrirte, beure, menjar, penjar-te una mica, estirar-te, escalfar una mica, tornar-te a estirar perquè veus que encara queda 1h perquè surtis i finalment escalfar definitivament és el que més o menys anàvem fent.

La Marieta al primer bloc
fotos: Top30 Facebook
La Berta al 3r bloc
Al final a quarts de 2 diuen el meu nom i al lío! Pel que he pogut sentir veig que els blocs seran durs...però quan vaig veure la cara d'en Pol ja vaig pensar: bueno nano s'haura d'apretar fins i tot per aixecar-te de la colxoneta... i així va ser, per diluvi i tempesta la que ens cauria a alguns (bastants) a la classificatòria...jeje. Sona el piiiip i tinc 4 minuts per fer el primer bloc, me'l miro i l'entenc ràpidament però el volum del segon pas està sobadíssim i se'm va escapant un cop i altre... així que ara tinc 4' de descans abans de donar-li al segon bloc. Al costat l'Àlex em mira rient i em diu "Vas a flipar con el segundo". Aquí ja no sé què esperar-me i quan sona el xiulet i em toca veig un pepino de bloc que penso "...sisi, i tant" Comença amb una trave de compressió cap a l'esquerra i després passos físics als volums. En el millor pegue vaig aconseguir fer la trave i arribar al volum de sota el bonus però se'm va escapar així que a la colxoneta i a descansar pel següent.

Nacho Sánchez - primer bloc
Fotos: Facebook top30
Ignasi Tarrazona - segon bloc
El tercer bloc em va agradar molt ja només veure'l, semblava més físic i recte amunt sense entrebancs així que li vaig donar amb ganes, vaig pillar bé el bonus però d'aquí s'havia de pujar un taló al volum del costat i juntar mans a la pinça, recolocar bé i anar amb ganes al volum triangular on s'havia de tornar a juntar per tirar amunt, si aconseguies això hi havien moltes possibilitats ja d'encadene. Em va faltar una mica de potència per aguantar al volum, se m'escapava la mà...

Bruno Macías - 3r bloc
Arribo al 4t bloc i veig que en Jaume és l'àrbit d'aquest, penso "Jaume diga'm el mètode plisss" jaja bé ell com sempre " Tot es 6a bou, flotant". El principi era de creure-t'ho, sorties amb mans i peus en un volum i havies de fer un llançament a un canto romo però bastant gran que es podia pinçar bé amb la mà dreta... m'hi vaig poder quedar un cop i d'aquí a pillar el bonus era fàcil, després ajuntaves mans amb un taló a la presa on llançaves i havies de fer un pas força dinàmic a un volum on quedar-t'hi era força complicat...d'aquí ja no vaig poder passar. L'últim bloc tenia un segon volum igual que el del primer i amb el tacte que tenia quan vaig arribar jo era molt difícil no patinar.

Marco Jubes - 4t bloc
Carlos Catari - 5è bloc
Després de veure els resultats, vaig finalitzar 22è, tenint en compte el que vaig fer encara va estar prou bé. Com sempre en aquestes compes la clau està en saber competir, això és llegir ràpid els blocs i donar-li els pegues justos, ni més ni menys. Personalment 4 minuts em semblaven massa pocs doncs eren blocs  llargs i un cop et cansaves no hi havia recuperació possible, ara bé vaig marxar prou satisfet perquè tot i que no vaig fer ni un sol Top encara em vaig moure i no vaig veure el nivell massa lluny. Amb en Pol vam marxar després de veure sortir les llistes així que no vaig poder veure la finals, que van guanyar en Nacho i la Eileen, felicitats!

Classificació de la final femenina

Classificació de la final masculina
He de dir que els blocs em van semblar una passada, molt bons i amb moviments molt variats, em quedaven  una mica grans pel temps que teníem però tot i així vaig poder disfrutar mentre vaig ser allà  així que a veure si seguim progressant per passar-ho encara millor en pròximes edicions! I ara a descansar una mica  i fer la posada a punt per arribar el millor possible a Reus el cap de setmana vinent, última prova de la copa catalana de bloc d'aquest any!



2 comentaris:

marc giol ha dit...

Bé bou!! 22 està molt bé!! i més sent la primera!! .. ara ja saps el que hi ha i sabras com prepararte per afronar la pròxima encara més fort i més motivat!!
Enorabona bou! un petit gran pas de gegant!!!

Lluis Salo ha dit...

Markooo

doncs sí mira, sobre el paper encara sembla que fes algo i tot eh? jaja bueno la veritat és que s'ha d'entrenar dur per fer-ho bé en aquestes compes i també tenir un punt de sort, ara com bé dius almenys vaig veure que m'aixecava de la colxoneta jeje

tu segueix apretant a roca i jo en breus ja tornaré a rondar motivat pels sectors de Calders i Montgrony segurament, ja parlarem bou, cuida't i merci pels ànims ;)