Pages

dilluns, 10 de setembre del 2012

Desploma't 2012: Impressions

Poc després d'arribar d'aquest macroevent festiu d'escalada vaig a desgranar una mica el que ha donat de si aquesta edició 2012. Abans de res vull felicitar a tots els que ho han fet possible, començant per Gàrgola i la seva estructura es-PeC-tA-cu-LAr i seguint per les marques que van apostar  pel projecte, i quan dic marques parlo evidentment de les persones que hi ha al darrere, doncs en un esport com el nostre i en aquests dies que corren no és fàcil volcar-se com ho han fet tots ells, garantitzant la presència de competicions d'aquest caire i qualitat.

Calor i blocs
Tots participants vam disfrutar de 10 a 18 30h de 50 blocs per a la ocasió, per a tots els públics, edats i nivells. Aquest cop la tònica general en els blocs durs eren passos físics i llargs, algun dinàmic i en general presa bastant agraïda i de qualitat, amb algun bloc més tècnic i de col·locació. Personalment m'haurien d'haver anat bé aquest tipus de blocs doncs eren bastant del meu estil, així que vaig començar animat, però al cap de poc vaig veure que m'havia deixat la força a casa, o perduda en algun lloc? El cas és que anava bé de dits però el braç no manxava ni a la de tres,  passos que els visualitzava fàcilment no hi havia manera d'arribar-hi un cop en situació, i havia d'anar dinàmic a tot arreu perquè el bloqueig el tenia a can ves-a-saber-on. Aquest cop a en Carlos tampoc li va sortir una bona competició tenint en compte que en teoria arribava bé, i l'Arcadi venia per primera vegada i va disfrutar i es va motivar, tot i així tampoc va poder emplear-se a fons. En Pol per la seva banda després d'una setmana mig malalt i sense escalar va tornar a fer una actuació suficient, fent els blocs durs que volia quan es motivava que li van servir per anar a una final amb molt de nivell. 

I bé, la gran expectació que teníem tots quan va arribar l'hora de les finals es va esfumar al cap de poc d'haver començat la femenina, doncs la pluja va fer acte de presència.

Abans de l'inici de les finals
Les finals es van dur a terme diumenge, jo ja no hi era present però els podis han quedat així:

1- Berta Martín -- Carlos Catari
3- Andrea Cartas -- Christian G.

Les classificacions completes ja sortiran més endavant. Per acabar m'agradaria comentar un parell d'aspectes, el primer és que crec ajustant una mica els horaris de l'open es poden evitar problemes per la pluja com els de dissabte, per exemple si es fa l'open de 10h a 16h és temps de sobres per classificatòries i les finals poden començar a les 18h i acabar-se molt més d'hora. L'altre aspecte és el tema dels jutges per un Open amb molta participació, el fet d'haver de controlar cartilla a cada intent durant tot el dia es fa pesat per al participant i alhora per al jutge. Crec que tots sabem més o menys el que pot fer un o altre i la gent és bastant honesta en aquest sentit, no et marcaràs 10 blocs per anar a la final si veus que no els pots fer, doncs després no et mouràs. Un altre tema és el de control·lar intents, està clar que això és impossible sense algú que ho miri des de fora, però no crec que hi haguessin masses empats, evidentment és només una opinió i segur que si es va fer així és perquè l'organització en tenia els seus motius.

Per la meva part ara a tornar a tope després d'una setmana on només vaig poder entrenar un dia  per un problema a l'espatlla dreta, que sembla ser que ja està sol·lucionat doncs el dissabte ja no em vaig notar res (merci Fèlix!). Veeeeeeeenga!!!